محفل تجلیل از "دومین سالگرد فتح کشور توسط مجاهدین امارت اسلامی"، برگزار گردید.

nimu_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۵/۲۵ - ۱۵:۴۹
w

محفل تجلیل از "دومین سالگرد فتح کشور توسط مجا.هدین امارت اسلامی"، برگزار گردید.

محفل تجلیل از دومین سالگرد فتح کشور توسط مجا.هدین امارت اسلامی، در سالون جلسات مؤسسه تحصیلات عالی ولایت نیمروز، با اشتراک علمای کرام، اساتید و کارمندان و محصلین این موسسه، مجاهدین، تعدادی از مسئولین دوایر دولتی و ریش‌سفیدان ولایت نیمروز برگزار گردید.

در این محفل، هر یک از علما، اساتید و رهبری موسسه و نمایندگان امارت اسلامی با بیان ارزش و جایگاه روز فتح افغانستان و احسانی که خداوند متعال بر ملت مظلوم افغانستان نمود، به زوایای مختلف فتح افغانستان و شکست قدرت‌های صلیبی و ایادی‌شان پرداختند.

در این نشست، مولانا احسان‌الله احسان، رئیس سمع شکایات ریاست امر به‌معروف ولایت نیمروز به ایراد سخن پرداخت. ایشان با اشاره به میمون‌بودن این روز خاطرنشان ساختند: امروز، روزی است که دو سال قبل مجاهدین فاتحانه به کابل داخل شدند، این روز، روز پیروزی مستضعفان بر متکبرین و جباران بود.

این ورود فاتحانه به کابل، مانند ورود فاتحانه رسول خدا ﷺ به مکه مکرمه بود.

ایشان در ادامه سخنان خویش، مذاکرات صلح دوحه را از جوانب مختلفی با صلح حدیبیه تشبیه دادند و خاطرنشان کردند: اکنون که فتح صورت گرفته است ما در وهله اول، باید این نعمت را قدردانی کنیم و در مرحله دوم به مجاهدین و فاتحان این مملکت اعتماد داشته باشیم.

در ادامه این نشست: مولوی زکریا عظیمی، عضو شورای علمای ولایت نیمروز و مدیر مدارس خواهران، زیرنظر نهاد دینی إحیاءالعلوم ولایت نیمروز، با تبریک این روز مبارک خاطرنشان ساخت: استقلال آن است که یک حکومت در تصمیم‌گیری‌ها، اهداف، برنامه‌ها و همه امور مستقل و خودکفا باشد و اوامر دیگران را اجرا نکند، با عنایت به این موضوع می‌توان دریافت که تمام استقلال‌های قبلی، ظاهری و شعاری بودند و استقلال کنونی، استقلال واقعی و حقیقی است.

ایشان در ادامه سخنان خویش، با اشاره به شرایط و لوازم استقلال واقعی، اضافه نمودند: استقلال زمانی مؤثر واقع خواهد شد که ملت و نیروهای انسانی مورد ارزش و احترام واقع شوند، و این اتفاق پس از فتح امارت اسلامی، با اعلان عفو عمومی واضح شد.

دومین موردی که برای ثمردادن استقلال مهم است، ایثار و ازخودگذشتگی است. این مورد را نیز در ابتدای فتح امارت اسلامی دیدیم که مجاهدین معاش نمی‌گرفتند اما به کارمندان سابق پرداخت می‌شد.

شرط سوم استقلال، سیاست داخلی است که این مورد باید بر مبنای وحدت و اتحاد، استفاده از کدرها، توجه به نیازهای جامعه، تمرکز بز قشر آسیب‌پذیر، مبارزه با عوامل فقر و حفاظت دین و فرهنگ جامعه باشد.

در ادامه محفل، محترم خالد عزیزی، معاون مالی و اداری مؤسسه تحصیلات عالی ولایت نیمروز به تشریح فعالیت‌های اقتصادی امارت اسلامی و دست‌آوردهای آن در زمینه اقتصاد، فقرزدایی، ایجاد اشتغال، دفع مفاسد اداری و ایجاد زمینه ترقی و پیشرفت پرداخت.

هم‌چنین استاد نورالله عابدی، رئیس پوهنځی اقتصاد مؤسسه تحصیلات عالی ولایت نیمروز، فعالیت‌ها، برنامه‌ها و چشم‌اندازهای مؤسسه تحصیلات عالی ولایت نیمروز را به حاضرین تشریح کرد.

در پایان محفل، مولانا محمدصدیق بنی‌کمال، رئیس مؤسسه تحصیلات عالی ولایت نیمروز به ایراد سخن پرداختند.

ایشان با اشاره به ویژگی‌های امارت اسلامی، خاطرنشان کردند: امارت اسلامی در طول جهاد خویش از هیچ کشوری کمک نگرفت، در هنگام فتح، هیچ نیرویی غیر از مجا.هدین امارت اسلامی وجود نداشت، در اجرای احکام، از هیچ کس دستور نمی‌گیرد، به این علل، ما قدردان الهی، اُمرا، علما، مجاهدین و جوانان باشیم.

وی خطاب به بیگانگان فرمود: سخن ما به بیگانگان این است که خود را با ما غرض نگیرید، ما ملتی خسته هستیم و میلیون‌ها مهاجر داریم، بگذارید ما برای ساختن کشور و ملت خود کوشش و تلاش کنیم. چراکه قاعده کلی ما، "لاضرر و لاضرار" است و این درس از پیامبر ﷺ ما به ما رسیده است.

در حاشیه این جلسه نیز از گروهی از مجاهدین تقدیر و سپاس صورت گرفت و پایان‌بخش نشست، دعای مولوی عبدالستار  عضو شورای علمای ولایت نیمروز بود.

تازه خبرونه

یکشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۶ - ۱۲:۲۸
Background image

اعلان کاریابی!

به‌منظور تحقق اهداف امارت اسلامی افغانستان و سپردن کار به اهل آن، ریاست مؤسسه تحصیلات عالی نیمروز به تعداد (9) بست را به اعلان رقابت آزاد میگذارد.

به منظور سپردن کار به اهل آن و دریافت. . .

شنبه ۱۴۰۲/۷/۸ - ۱۴:۱۴
Background image

دروس افتخاری شیوخ کرام ولایت نیمروز برای محصلین مؤسسه تحصیلات عالی نیمروز برگزار گردید.

نظر به هدایت مقام محترم وزارت تحصیلات عالی و مطابق برنامه ریاست محترم دعوت و ارشاد وزارت، دروس افتخاری شیوخ کرام برای محصلین گرامی این نهاد علمی با حضور مقام محترم ریاست مؤسسه، معاونین. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۶/۲۸ - ۱۵:۱۳
Background image

رئیس جدید پوهنحی شرعیات و تعدادی از کارمندان مؤسسه تحصیلات عالی نیمروز امروز رسماً به وظایف جدیدشان معرفی گردیدند.

امروز یکشنبه ۱۴۰۲.۰۶.۲۶ محترم مولوی فضل‌احمد شهیدزاده که به اساس پیشنهاد مقام محترم وزارت تحصیلات عالی و منظوری مقام عالی ریاست‌الوزرا به حیث رئیس پوهنحی شرعیات این مؤسسه، منظوری تقرر. . .

BACK TO NEWS